Основи здоров'я. Критерії оцінювання навчальних досягнень
Основи здоров'я. Критерії оцінювання навчальних досягнень
Затверджені Наказом МОН № 371 від 05.05.2008 року
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ОСНОВ ЗДОРОВ'Я У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При
оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з основ здоров'я
враховуються знання та дотримання школярами правил збереження власного
життя та здоров'я й оточуючих.
Позитивно оцінюється кожний крок учня, спрямований на:
підвищення
рівня знань про здоров'я й безпеку життєдіяльності, здоровий спосіб
життя, уміння використовувати здобуті знання для зміцнення здоров'я;
набуття навичок, що сприяють фізичному, соціальному, духовному та психічному здоров'ю;
позитивне ставлення до здорового способу життя.
Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівні навчальних досягнень учнів
Бали
Критерії навчальних досягнень учнів
І. Початковий
1
Учень (учениця) за допомогою вчителя може назвати окремі поняття, що стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності
2
Учень
(учениця) має уявлення про елементарні поняття здорового способу життя
й безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти навчального
матеріалу
3
Учень
(учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого
зошита) фрагментарно відтворює елементарні поняття про здоровий спосіб
життя. Під керівництвом і контролем учителя епізодично виконує
практичні дії, що формують безпечну поведінку. Повторює оцінні судження
інших без достатнього осмислення
ІІ. Середній
4
Учень
(учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого
зошита) дає визначення окремих понять; частково характеризує ознаки
здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя виконує
елементарніпрактичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки
5
Учень
(учениця) самостійно дає визначення окремих понять; за допомогою
вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює
навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та методи
його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та
консультації вчителя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням
здорового способу життя й безпечної поведінки. Повторює почуті від
інших найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної
поведінки
6
Учень
(учениця) самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал; за
допомогою вчителя розв'язує прості типові навчальні ситуаційні задачі;
характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості приклади дій про
збереження здоров'я. За допомогою інструкції та консультації вчителя
виконує практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих навичок
здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші
оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки
ІІІ. Достатній
7
Учень
(учениця) загалом самостійно відтворює навчальний матеріал, розкриває
суть понять; розв'язує прості типові ситуаційні задачі. Характеризує
ситуації, що містять загрозу й потребують практичних дій. Висловлює
окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку в різних ситуаціях,
свою та інших, міжособистісні стосунки
8
Учень
(учениця) самостійно відповідає на поставлені запитання; дає
порівняльну характеристику явищам і процесам, які характеризують
здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у виконанні
практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий спосіб
життя й безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та усталені
норми
9
Учень
(учениця) відтворює інформацію, відповідає на поставлені запитання;
самостійно розв'язує стандартні ситуаційні завдання; пояснює зміст і
послідовність операцій, що входять до складу практичних дій; за
допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки, робить
нечітко сформульовані висновки; свідомо приймає рішення; володіє
навичками самоконтролю
ІV. Високий
10
Учень
(учениця) обґрунтовано відповідає на запитання, передбачені навчальною
програмою курсу; самостійно аналізує та розкриває суть явищ і процесів,
що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює, систематизує,
установлює причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами
додаткової інформації. За допомогою вчителя розв'язує нестандартні
ситуації; виконує практичні дії щодо здорового способу життя й
безпечної поведінки, формулює висновки про конкретну оздоровчу
діяльність; свідомо користується правилами здорового способу життя й
безпечної поведінки. Висловлює оцінні судження про стан здоров'я
власного й інших, поведінку свою та інших, міжособистісні стосунки
11
Учень
(учениця) логічно, усвідомлено відтворює навчальний матеріал в межах
навчальної програми курсу; самостійно аналізує й розкриває
закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя
й безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує
причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано переконує в необхідності
виконання дій щодо здорового способу життя й безпечної поведінки;
самостійно користується джерелами додатковоїінформації.
Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан здоров'я власного й
інших, наслідки своїх дій, поведінку свою та інших
12
Учень
(учениця) свідомо відтворює й розуміє навчальну інформацію за програмою
курсу; може вести дискусію з конкретного питання здорового способу
життя й безпечної поведінки з використанням знань суміжних програм;
самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та процеси, які
розкривають сутність здорового способу життя й безпечної поведінки;
самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі й
рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має
здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант
розв'язання нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить
альтернативні та вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення;
оцінює тимчасові та довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить
обґрунтовані висновки. Виявляє особисту позицію щодо здорового способу
життя й безпечної поведінки. Обґрунтовує цінність набутих знань і
сформованих розумових і практичних умінь і життєвих навичок для
власного здоров'я