Інформатика. Критерії оцінювання навчальних досягнень
Затверджені Наказом МОН № 371 від 05.05.2008 року
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІНФОРМАТИКИ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ До навчальних досягнень учнів з інформатики, які підлягають оцінюванню, належить: ‑ теоретична база знань:
уявлення про інформацію, її властивості, інформаційні процеси та
інформаційні системи, загальні принципи розв'язування задач за
допомогою комп'ютера з використанням програмного забезпечення
загального та конкретно-предметного призначення, формулювання проблем і
постановку задач, побудову відповідних інформаційних моделей, основи
алгоритмізації і програмування, принципи будови та дії комп'ютера,
уявлення про можливості використання глобальної мережі Інтернет, пошук
потрібних відомостей. ‑ практичні навички:
навички роботи з пристроями введення-виведення даних, прикладним
програмним забезпеченням загального і навчального призначення -
програмами технічного обслуговування апаратної складової, операційними
системами, програмами для архівування файлів, антивірусними програмами,
редакторами текстів, графічними редакторами, засобами підготовки
комп'ютерних презентацій та публікацій, табличними процесорами,
системами управління базами даних, інформаційно-пошуковими системами,
експертними системами. мультимедійними комп'ютерними енциклопедіями,
педагогічними програмними засобами для комп'ютерної підтримки навчання
з різних предметів, програмами-браузерами для перегляду гіпертекстових
сторінок, програмами для роботи з електронною поштою та
телеконференціями, пошуку потрібних відомостей в глобальній мережі
Інтернет, створення гіпертекстових сторінок тощо; навички складання,
описування та реалізації найпростіших алгоритмів і програм з
використанням різних засобів їх подання, зокрема деякої мови
програмування. Оцінювання якості підготовки учнів з інформатики
здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями та
здатність до застосування вивченого матеріалу у практичній діяльності. Відповідно
до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності
виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень школярів з
інформатики, що відображено в таблиці і побудовано таким чином, що
досягнення певного рівня навчальних досягнень передбачає, що усі
вказані для попередніх рівнів знання, уміння і навички опановані учнем. Рівні навчальних досягнень учнів | Бали | Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів | І. Початковий | 1 | Учень
(учениця) розпізнає окремі об'єкти, явища і факти предметної галузі;
знає і виконує правила техніки безпеки під час роботи з комп'ютерною
технікою | 2 | Учень (учениця) розпізнає окремі об'єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити знання про них | 3 | Учень
(учениця) має фрагментарні знання при незначному загальному їх обсязі
(менше половини навчального матеріалу) при відсутності сформованих
умінь та навичок | ІІ. Середній | 4 | Учень
(учениця) має початковий рівень знань, значну (більше половини) частину
навчального матеріалу може відтворити репродуктивно; може з допомогою
вчителя виконати просте навчальне завдання; має елементарні, нестійкі
навички роботи на комп'ютері | 5 | Учень
(учениця) має рівень знань вищий, ніж початковий; може з допомогою
вчителя відтворити значну частину навчального матеріалу з елементами
логічних зв'язків; має стійкі навички виконання елементарних дій з
опрацювання даних на комп'ютері | 6 | Учень
(учениця) знайомий з основними поняттями навчального матеріалу;може
самостійно відтворити значну частину навчального матеріалу і робити
певні узагальнення; вміє за зразком виконати просте навчальне завдання;
має стійкі навички виконання основних дій з опрацювання даних на
комп'ютері | ІІІ. Достатній | 7 | Учень
(учениця) вміє застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях;
може пояснити основні процеси, що відбуваються під час роботи
інформаційної системи та наводити власні приклади на підтвердження
деяких тверджень; вміє виконувати навчальні завдання, передбачені
програмою | 8 | Учень
(учениця) вміє аналізувати навчальний матеріал, в цілому самостійно
застосовувати його на практиці; контролювати власну діяльність;
самостійно виправити вказані вчителем помилки; самостійно визначити
спосіб розв'язування навчальної задачі; вміє використовувати довідкову
систему | 9 | Учень
(учениця): вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на
практиці; вміє систематизувати і узагальнювати отримані відомості;
самостійно виконує передбачені програмою навчальні завдання; самостійно
знаходить і виправляє допущені помилки; може аргументовано обрати
раціональний спосіб виконання навчального завдання; вільно володіє
клавіатурою | IV. Високий | 10 | Знання,
вміння і навички учня (учениця) повністю відповідають вимогам державної
програми. Учень (учениця) володіє міцними знаннями, самостійно визначає
проміжні цілі власної навчальної діяльності, оцінює нові факти, явища;
вміє самостійно знаходити додаткові відомості та використовує їх для
реалізації поставлених перед ним навчальних цілей, судження його (її)
логічні і достатньо обґрунтовані; має певні навички управління
інформаційною системою | 11 | Учень
(учениця) володіє узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати
особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної практичної
роботи; вміє самостійно знаходити джерела різноманітних відомостей і
використовувати їх відповідно до мети і завдань власної пізнавальної
діяльності; використовує набуті знання і вміння у нестандартних
ситуаціях; вміє виконувати завдання, не передбачені навчальною
програмою; має стійкі навички управління інформаційною системою | 12 | Учень
(учениця) має стійкі системні знання та продуктивно їх використовує;
вміє вільно використовувати нові інформаційні технології для поповнення
власних знань та розв'язування задач; має стійкі навички управління
інформаційною системою у нестандартних ситуаціях |
Источник: http://osvita.ua |