Економіка. Критерії оцінювання навчальних досягнень
Затверджені Наказом МОН № 371 від 05.05.2008 року
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ЕКОНОМІКИ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Відповідно
до цілей економічної освіти, оцінюванню підлягають теоретичні знання
учнів з основ теорії та вміння використовувати ці знання в повсякденні,
а саме: під час аналізу конкретних життєвих ситуацій і прийняття
рішення; розв'язання практичних завдань, пов'язаних з економічною
діяльністю людини, сім'ї, громади, держави; проведення порівняльного
аналізу економічних явищ тощо.
Рівні навчальних досягнень
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
І. Початковий
1
Учень
(учениця) з допомогою вчителя впізнає економічні явища побутового
рівня, односкладно відповідає на конкретні запитання "так" чи "ні",
його навчальна діяльність на уроках потребує постійної консультації й
контролю з боку вчителя
2
Учень
(учениця) з допомогою вчителя розпізнає одне із кількох запропонованих
явищ, символів, понять побутового рівня, формул, виділивши їх серед
інших, односкладно їх називає; відтворює деякі факти побутового рівня;
із допомогою вчителя вміє використати знання з математики для розв'язку
найпростіших побутових розрахункових завдань
3
Учень
(учениця) з допомогою вчителя односкладно відповідає на запитання,
відтворює незначну частку теми в тому вигляді й у тій послідовності, в
якій вона була представлена на попередньому уроці; уміє при постійному
контролі та допомозі вчителя виконати розрахункові задачі в одну дію
побутового рівня; в тестових завданнях співвіднести категорії, явища та
їх властивості
ІІ. Середній
4
Учень
(учениця) з допомогою вчителя відтворює словами, близькими до тексту
підручника, означення економічних термінів, правил, законів; частково
відтворює текст підручника, у процесі відповіді допускає окремі
видозміни навчальної інформації, ілюструючи відповідь прикладами, які
наводив учитель; уміє виконати задачу в одну дію за відомою формулою й
усно її пояснити; правильно вибрати й використати необхідні математичні
формули
5
Учень
(учениця) з допомогою вчителя дає правильне визначення окремих
економічних понять, правил, законів; словесно описує економічні явища,
указує на їх деякі властивості; відтворює всю тему або її основну
частину, ілюструючи відповідь власними прикладами; учень (учениця) уміє
правильно виконати завдання в одну дію, оформлюючи її без висновків; за
інструкцією і з допомогою вчителя намагається розв'язати обчислювальні
або графічні задачі у дві дії з простим обґрунтуванням результату
6
Учень
(учениця) відтворює тему відповідно до її викладу в підручнику,
ілюструючи власними прикладами; розкриває суть економічних понять,
формул, законів, допускаючи у відповідях незначні неточності;
намагається співвіднести економічні явища з їх характеристиками,
застосовувати окремі прийоми логічного мислення (порівняння, аналіз,
висновок); уміє правильно розв'язувати задачі на дві дії, за потребою
звертаючись за консультацією до вчителя, робить правильні висновки;
може здійснити частковий аналіз і порівняння економічних явищ
побутового рівня; прийняти рішення про власні економічні інтереси та
обґрунтувати його
ІІІ. Достатній
7
Учень
(учениця) без помилок відтворює зміст теми, наводячи власні приклади;
правильно розкриває суть економічних понять, формул, законів; уміє
самостійно розв'язувати типові економічні графічні й розрахункові
задачі в одну-дві дії та вирішувати якісні економічні завдання: робить
аналіз, порівняння, висновки, за потребою звертаючись до вчителя;
користується математичними знаннями для розв'язання економічних задач
8
Учень
(учениця) володіє навчальною інформацією, яку вміє аналізувати,
узагальнювати та систематизувати; аргументовано відповідає на
поставлені запитання й намагається відстояти свою точку зору; уміє
користуватись економічними законами для розв'язування задач; будувати
та читати графіки; відбирати необхідну додаткову інформацію для
розв'язування типових завдань; аргументовано, посилаючись на закони,
правила, формули, пояснювати деякі економічні процеси, що відбуваються
в особистому житті та житті родини
9
Учень
(учениця) вільно володіє навчальним матеріалом, наводить аргументи на
підтвердження своїх думок; може з допомогою вчителя відповідати на
запитання, що потребують знання кількох тем; уміє самостійно
розв'язувати типові завдання, виправляти допущені помилки;
використовувати різні джерела інформації, користуватися статистичним
матеріалом; знаходити й висвітлювати практичне значення економічних
знань для окремої особи, родини
ІV. Високий
10
Учень
(учениця) вільно володіє темою, має ґрунтовні економічні знання;
відповідає на запитання, що потребують знання кількох тем; оцінює
окремі нові факти, явища, ідеї; судження його логічні й достатньо
обґрунтовані; узагальнює й систематизує матеріал в межах навчальної
теми; самостійно визначає окремі цілі власної навчальної діяльності;
ілюструє свою відповідь схемами, графіками, прикладами з життя;
проводить самоперевірку виконаної роботи; може з найпростішим
обґрунтуванням пояснити розв'язування завдань підвищеного
(комбінованого) рівня
11
Учень
(учениця) має системні знання з економіки; уміє керуватись економічними
законами, які впливають на прийняття рішень, прогнозувати соціальні
наслідки прийнятих рішень; прогнозувати поведінку окремих людей, груп
населення в різних типах економічних систем; знаходити оригінальні
(нестандартні) підходи до розв'язання економічних проблем і завдань;
порівнювати економічні умови в різних країнах, регіонах; пояснювати
розв'язок завдань підвищеного або комбінованого рівня
12
Учень
(учениця) глибоко розуміє економічні закони та категорії в межах
навчальної програми; подає ідеї згідно з вивченим матеріалом, робить
творчо обґрунтовані висновки; визначає порядок особистої навчальної
діяльності, самостійно оцінює її результати; уміє сформулювати
економічну проблему й запропонувати шляхи її вирішення; вести дискусію
з конкретного питання; розв'язувати та пояснювати розв'язки задач
високого рівня складності; аналізувати економічні та соціальні явища,
користуючись відповідними документами (законами, постановами, указами
тощо)
Привет всем Хочу отметить, что для сайта на движке от ucoz, всё весьма здорово сделано! Много полезного нашёл для себя. Браво создателю.:hands: Предлагаю Всем заработок при общении в социальных сетях Так же Вы можете продвинуть свой ekonomschool.ucoz.ru в любой социальной сети! Посмотрите мою статью об этих сервисах http://bussinesinfo.com/?p=840 И дай Бог процветания Вам и сайту ekonomschool.ucoz.ru
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]